Sitemenu

donderdag 12 december 2019
content-main-left

Nieuws

Sinds de start van de verkoop van Meatlight in Nederland in juli van dit jaar is van het verkochte magerrundergehakt 6 procent Meatlight. Bij de saucijzen en de verse hamburgers is dit aandeel respectievelijk 30 en 39 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van LEI Wageningen UR naar de verkoopcijfers van de supermarkt Agrimarkt.

Meatlight is een nieuw vleesproduct dat magerder is dan gangbaar vlees door toevoeging van tarwevezels. Het zijn vooral bewuste consumenten die ook regelmatig vleesvervangers aanschaffen, die kiezen voor Meatlight.

Het project wordt gefinancierd door het ministerie van LNV als onderdeel van een onderzoek naar vermarktingsstrategie√ęn van duurzamere eiwitproducten.

39 procent van de verkochte hamburgers bij supermarkt Agrimarkt is Meatlight
39 procent van de verkochte hamburgers bij supermarkt Agrimarkt is Meatlight
right