Sitemenu

maandag 19 februari 2018
content-main-left

Nieuws

Guy Nantier, hoofdredacteur van het vakblad Veeteeltvlees dat uitgegeven wordt door CRV, mocht op 11 mei in Brussel de persprijs 2017 voor duurzame ontwikkeling ontvangen. 

Aanleiding voor deze prestigieuze erkenning was zijn artikel gepubliceerd in mei 2016 over Agroforestry onder de titel: Agroforestry verweeft landbouw, bosbouw en natuur met elkaar en zorgt voor 50 procent meer profijt.

Pluspunt in een vaak defensieve sector

'Agroforestry is een landbouwbenadering die nog niet zo bekend is, en een manier om de kringloop te sluiten in een sector met een grote voetafdruk,' aldus het juryrapport. 'De jury waardeerde de onderbouwde analyse in het artikel, met zowel aandacht voor omgevingsfactoren als voor de economische voordelen voor de producent. Op die manier weet de auteur zijn doelpubliek aan te spreken. Agroforestry is één van de manieren om onze landbouw te heroriënteren, en het is een pluspunt dat een artikel erover kan verschijnen in het blad van een sector waar de stap naar meer duurzaamheid urgent is, maar niet steeds makkelijk verloopt.'

Persprijs duurzame ontwikkeling

De persprijs is een initiatief van de Belgische Federale Raad voor Duurzame Ontwikkeling (FRDO). De raad staat onder het erevoorzitterschap van Koning Filip.

Met zijn persprijs wil de FRDO journalistieke producten bekronen die een perspectief van duurzame ontwikkeling hanteren. Dit houdt aandacht in voor zowel economische, ecologische als sociale invalshoeken, als ook voor het mondiale kader en voor het langetermijnperspectief. De FRDO Persprijs duurzame ontwikkeling gaat afwisselend naar de geschreven pers en naar de audiovisuele media.

Het artikel in pdf (her)lezen: klik hier

Persprijs duurzame ontwikkeling 2017

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

Tijdens het vleesveecongres in Oudenaarde en Lummen werd meermaals gesteld dat het Belgisch rundvlees meer een eigen verhaal moet hebben. Daarbij kunnen de vleesveehouders ook zelf ambassadeur zijn voor hun product. De invulling hiervan kan op diverse manieren, zo werd aangetoond tijdens het vleesveecongres. Maar hoe zou u het invullen?
De afzet zelf in handen nemen richting slagers en winkels
Opzetten van een eigen hoeveslagerij
Deelname aan een producentenorganisatie
De deuren van mijn bedrijf regelmatig openzetten voor bezoek
Promotie is een taak voor de VLAM
right