Sitemenu

zaterdag 20 oktober 2018
content-main-left

Nieuws

Van 5 tot 20 mei brengen de twee Belgische promotie-organisaties VLAM en APAQ-W het Belgisch rundvlees extra onder de aandacht van de Belgische consument. Zo zijn er tijdens de veertiendaagse van het rundvlees proeverijen met een foodtruck en degustaties op verschillende verkooppunten.

Aan deze rundvleescampagne doen zowel zelfstandige slagers mee als enkele supermarktketens. Een campagne-affiche zet het Belgisch rundvlees in de kijker aan de hand van de slogan ‘Varieer met smaak. Rundvlees van bij ons.’ Ook de horecasector is een partner in de campagne en geeft het Belgisch rundvlees extra uitstraling tijdens de campagneperiode.
VLAM en APAQ-W stellen productfiches van de verschillende runderrassen ter beschikking om de kennis over de specifieke eigenschappen van elk runderras aan te scherpen.

Bekende ambassadeurs

Erwin Mertens van de bekende Leuvense slagerij De Kapblok is een van de deelnemers: ‘Wij zijn chauvinistisch als het Belgisch rundvlees betreft. Zo hebben we bijvoorbeeld de volgende bedrukking op onze voertuigen staan: "We are Belgium. Enkel Belgisch vlees is goed genoeg voor ons!" Dat zegt het helemaal.’
Ook de bekende kok Piet Huysentruyt steunt de campagne. ’De manier waarop de Belgische kwekers vandaag bezig zijn met hun vak is uniek en uitstekend. De kwaliteit van rundvlees van bij ons staat dan ook heel hoog aangeschreven. Ons bekendste ras is de allrounder witblauw. En dat is niet voor niets zo populair in België. Het malse vlees en de zeer toegankelijke smaak maken witblauwrundvlees immers heel veelzijdig en geliefd bij de Belgische consument. Ik ben zelf een fan van het rood ras van West-Vlaanderen, dat trouwens ook erkend is als Vlaams traditioneel streekproduct. Het zijn prachtige dieren die hun typische smaak krijgen door de gewassen van de West-Vlaamse bodem.’

 

Met een campagne-affiche en de slogan ‘Varieer met smaak. Rundvlees van bij ons’ zetten VLAM en APAQ-W het Belgisch rundvlees in de kijker
Met een campagne-affiche en de slogan ‘Varieer met smaak. Rundvlees van bij ons’ zetten VLAM en APAQ-W het Belgisch rundvlees in de kijker

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

Op elke vleesveebedrijf worden nagenoeg dagelijks fokkerijkeuzes gemaakt? Maar waardoor laat u zich leiden in de fokkerijkeuzes voor uw veestapel?
keuringsuitslagen
fokwaarden
eigen inzichten/ervaringen
advies/ervaringen van anderen
right