Sitemenu

woensdag 21 november 2018
content-main-left

Nieuws

De Vlaamse consument is lang niet zo chauvinistisch als hij beweert te zijn. Hij let weinig op de herkomst van producten, maar is wel te vinden voor Vlaamse kost en koestert zijn klassiekers. Dit blijkt uit een bevraging van marktonderzoeksbureau iVox bij 1000 Vlamingen in opdracht van VLAM.

De lokale economie ondersteunen door meer lokaal te kopen. Vaak wordt hiertoe opgeroepen. Maar uit onderzoek in opdracht van VLAM blijkt de consument hiernaar niet meteen te handelen. Allereerst is de Vlaming zich weinig bewust van de herkomst van de producten die hij eet en drinkt.

Steak met friet populairst

Iets minder dan de helft van de Vlaamse consumenten (49%) let op de herkomst van eten en drank. Voor groenten (57%), fruit (55%) en vlees (55%) speelt productherkomst het meest een rol bij de groep ondervraagden.  
De Vlaming zou ook best wat trotser mogen zijn op onze rijke culinaire traditie. Typisch Belgische schotels zoals steak met friet en stoemp met worst blijken nog steeds het vaakst op tafel te komen, respectievelijk 14 en 13 keer per jaar.

Steak met friet blijft een traditie voor Vlamingen
Steak met friet blijft een traditie voor Vlamingen

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

Op elke vleesveebedrijf worden nagenoeg dagelijks fokkerijkeuzes gemaakt? Maar waardoor laat u zich leiden in de fokkerijkeuzes voor uw veestapel?
keuringsuitslagen
fokwaarden
eigen inzichten/ervaringen
advies/ervaringen van anderen
right