Sitemenu

vrijdag 25 mei 2018
content-main-left

Nieuws

Het Amerikaanse voerconcern Cargill is een samenwerking gestart met het Ierse bedrijf Cainthus, dat werkt aan technologie die koeien kan herkennen aan de kop.

Een zogenoemde ‘slimme camera’ kan koeien herkennen aan de vlekken en de vorm van de kop, die voor elke koe uniek is.

Gegevens combineren

Cainthus is een bedrijf dat gezichtsherkenningstechnieken doorontwikkelt. Het ziet kansen voor gezichtsherkenning bij rundvee, maar onderzoekt ook de mogelijkheden voor kippen, varkens en vis. De gezichtsherkenning bij koeien wil Caintus combineren met gegevens over voeropname, melkgift en gedrag. Door deze datastromen, veelal verzameld via camerabeelden, te combineren, kunnen er sneller afwijkingen worden opgespoord en kunnen veehouders gewaarschuwd worden voor mogelijk zieke dieren.
Cargill – een van ’s werelds grootste voerbedrijven met 150.000 medewerkers – ziet kansen voor data en voeding. De samenwerking met Cainthus betekent ook dat het geld gaat investeren in de techniek van gezichtsherkenning bij koeien. Hoe groot de investering is, is niet bekendgemaakt.

 

Elke koeienkop is uniek en daarmee geschikt voor ‘gezichtsherkenning‘
Elke koeienkop is uniek en daarmee geschikt voor ‘gezichtsherkenning‘

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

De opslag van CO2 in graslandbodems wint aan belang in Nederland en Vlaanderen. LTO lobbyt voor een subsidieregeling voor het vastleggen van CO2 in de bodem. Boerenbond bestudeert het idee van een beheersovereenkomst klimaat waarin CO2-opslag een onderdeel zal zijn? Zou u aan de slag gaan met CO2-opslag in de beschikbare bodems van uw bedrijf?
Ja
Ja, maar alleen als het vergoed wordt
Neen
right