Sitemenu

maandag 25 juni 2018
content-main-left

Nieuws

Wetenschappers van de universiteiten van Aberdeen, Edinburgh en Seattle hebben het microbioom van 43 Schotse runderen onderzocht. Ze ontrafelden daarbij meer dan 900 genomen van organismen uit de pens van de dieren.

Dat staat in het internationaal wetenschappelijk tijdschrift Nature Communications. Nature meldt dat de genomen meer dan 69.000 eiwitten bevatten die waarschijnlijk een rol spelen in het verteren van koolhydraten die tot op heden onbekend waren.

Door dit onderzoek hebben de wetenschappers een beter inzicht in het microleven in de pens van een rund en daarmee ook in de vertering van voer.

Het volledige onderzoek is te lezen op de website van Nature.

Met de resultaten van het onderzoek hebben wetenschappers meer inzicht in het microleven in de pens en dus ook in de vertering van voer

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

De voorbije maanden sloten een aantal slachthuizen in Vlaanderen de deuren, al dan niet definitief. Het aanbod van slachthuizen in Belgie wordt daardoor kleiner. Een project, gecoordineerd door BioForum Vlaanderen, onderzoekt momenteel de haalbaarheid van een mobiel slachthuis waarbij dieren op het bedrijf worden geslacht. In eerste fase is het project vooral gericht op pluimvee, maar ook voor runderen zijn er reeds diverse initiatieven werkzaam elders in Europa. Zou u mobiel slachten op het bedrijf overwegen?
Ja