Sitemenu

woensdag 20 maart 2019
content-main-left

Nieuws

Wetenschappers van de universiteiten van Aberdeen, Edinburgh en Seattle hebben het microbioom van 43 Schotse runderen onderzocht. Ze ontrafelden daarbij meer dan 900 genomen van organismen uit de pens van de dieren.

Dat staat in het internationaal wetenschappelijk tijdschrift Nature Communications. Nature meldt dat de genomen meer dan 69.000 eiwitten bevatten die waarschijnlijk een rol spelen in het verteren van koolhydraten die tot op heden onbekend waren.

Door dit onderzoek hebben de wetenschappers een beter inzicht in het microleven in de pens van een rund en daarmee ook in de vertering van voer.

Het volledige onderzoek is te lezen op de website van Nature.

Met de resultaten van het onderzoek hebben wetenschappers meer inzicht in het microleven in de pens en dus ook in de vertering van voer

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

Een aantal jonge vleesveehouders willen via een pas opgerichte producentenorganisatie (POVV) informatie onderling gaan uitwisselen. Hoe kijkt u hier tegen aan?
Ik ga zeker lid worden en mee informatie uitwisselen