Sitemenu

vrijdag 24 mei 2019
content-main

220-B Consumentengedrag

In de weegschaal

Rundvlees onder spanning bekeken vanuit consumentenzijde
In vijftien jaar tijd is het consumentengedrag met betrekking tot vlees nogal veranderd. Het aspect veiligheid is minder dominant, de aandacht voor extrinsieke kwaliteiten neemt toe.

Wie rijker wordt wil vlees eten

Stijgende vraag naar vlees vooral door meer welvaart in China en Brazilië - VeeteeltVlees 10 jaar! - 10 jaar vleesproductie
De mondiale consumptie van rundvlees stijgt.

'Ik mis creativiteit'

Trendwatcher Adjiedj Bakas voorspelt opkomst van 'flexitariërs' - VeeteeltVlees 10 jaar - 10 jaar portretten
Een groeiende wereldbevolking en meer welvaart zorgen voor een grote vraag naar vlees, weet trendwatcher Adjiedj Bakas.

Vlees en duurzaamheid

Met plantaardige of dierlijke voeding de wereld voeden?
Het draagvlak voor een vleesvrije dag per week groeit in onze maatschappij, van scholen tot zomerpopfestivals.

Milieukeur voor voorlopers

Stichting Milieukeur werkt aan speciale criteria voor de vleesveehouderij
Consumenten gaan voor kwaliteit, gemak en prijs, maar in toenemende mate ook voor een duurzame productiewijze. Milieukeur speelt hierop in en het beeldmerk is al op veel producten te vinden.
right