Sitemenu

maandag 20 mei 2019
content-main

consumentenvoorkeuren

Wie rijker wordt wil vlees eten

Stijgende vraag naar vlees vooral door meer welvaart in China en Brazilië - VeeteeltVlees 10 jaar! - 10 jaar vleesproductie
De mondiale consumptie van rundvlees stijgt.

'Ik mis creativiteit'

Trendwatcher Adjiedj Bakas voorspelt opkomst van 'flexitariërs' - VeeteeltVlees 10 jaar - 10 jaar portretten
Een groeiende wereldbevolking en meer welvaart zorgen voor een grote vraag naar vlees, weet trendwatcher Adjiedj Bakas.

Milieu-efficiënt witblauwvee

Het ras past bij de toekomstige vraag naar vlees - VeeteeltVlees 10 jaar - 10 jaar fokkerij
Met het oog op een intensivering van de mondiale vleesproductie heeft het witblauwras een uitstekende uitgangspositie en daarmee toekomst.

Milieukeur voor voorlopers

Stichting Milieukeur werkt aan speciale criteria voor de vleesveehouderij
Consumenten gaan voor kwaliteit, gemak en prijs, maar in toenemende mate ook voor een duurzame productiewijze. Milieukeur speelt hierop in en het beeldmerk is al op veel producten te vinden.

Jumbo laat klanten vlees beleven

Winkelketen verhoogt omzet met 'Wold of beef'
Meer gemak, een lekkere smaak en ook nog betaalbaar. Jumbosupermarkten introduceerde november 2008 op basis van deze uitgangspunten ‘World of Beef’.

"Weg met die plastic industriesmaak"

Andrea van Gemst wil met Slow Food kwaliteit, smaak en streekproducten herwaarderen
Vanaf het eerste uur betrokken, geeft een woordvoerster van de kritische consumenten-organisatie Slow Food aan wat de algemene doelstellingen ervan zijn

Merkvlees in de supermarkt

Weyl selecteert, bewerkt en rijpt rund- en rosévlees tot Weylander
Sinds een jaar is slachterij Weyl uit Enschede druk doende om het matige imago van productiebedrijf, dat prijskoper is en geen oog heeft voor kwaliteit, van zich af te schudden.

"We raken onze voorsprong kwijt"

Volgens Jos Ramekers zijn consumenten bij aankoop rundvlees niet geïnteresseerd in welzijn
De voorzitter van het productschap PVE bekijkt de (rund)vleesproductie in Nederland en vergelijkt die met andere landen

Succesvolle hoeveverkoop

Klant zoekt vijf g's: gemak, gezond, genot, gezellig en goedkoop
De consulent marketing en communicatie bij het Vlaamse Innovatiepunt voor land- en tuinbouw en de adjunct-productmanager Hoeveproducten bij het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing geven com

Kweekvlees

Noodzaak of curiosum - Consument heeft in complexe discussie wellicht het laatste woord
BAMST, de vereniging van vleeswetenschappers, vierde te Gent haar twintigjarig bestaan met voordrachten en een debat rond het thema ‘Kweekvlees: noodzaak of curiosum?’.
right